Service en garantie
Bij HoukemaTools staan kwaliteit en klanttevredenheid voorop. Heeft u een probleem met een product dat u bij ons heeft gekocht? Neem dan contact op met onze klantenservice via e-mail of telefonisch via +31(0)88 2044340.
1. Garantievoorwaarden
- Fabrieksgarantie: Tijdens de fabrieksgarantieperiode heeft u recht op kosteloze reparatie bij gebreken die zijn ontstaan door normaal gebruik. Indien reparatie niet mogelijk is, kan in overleg gekozen worden voor een vervangend exemplaar of restitutie van het aankoopbedrag.
- Uitsluiting garantie: Wanneer het defect is veroorzaakt door onjuist gebruik, gebrek aan onderhoud of demontage door derden, komt de garantie te vervallen.
- Onderhoud: Machines en gereedschappen hebben regelmatig onderhoud nodig. Controleer daarom eerst of het probleem te verhelpen is door onderhoud uit te voeren.
Let op: Kosten voor reparaties bij gebreken die niet onder garantie vallen, kunnen worden doorberekend aan de eindgebruiker.
2. Garantieprocedure
Melding maken: Dien uw garantieaanvraag in via e-mail met vermelding van:
- Bestelnummer
- Duidelijke uitleg van de klacht
Terugkoppeling: U ontvangt binnen 48 uur een reactie met verdere instructies.
Afhandeling: Na ontvangst van het artikel wordt het defect onderzocht. Binnen 5 werkdagen ontvangt u een passende oplossing (reparatie, vervanging of terugbetaling).
Belangrijk: Zonder voorafgaande klachtmelding en een door ons verstrekte procedurebeschrijving kunnen garantieclaims niet worden verwerkt.
3. Wettelijke Garantie
- Consumenten: Minimaal 2 jaar garantie op producten. Sommige merken bieden extra garantie na registratie.
- Zakelijke klanten: Meestal 1 jaar garantie, afhankelijk van de staat en het onderhoud van het product.
Defect bij ontvangst:
- Meld een defect binnen 14 dagen na ontvangst.
- Indien het probleem niet oplosbaar is, wordt het product kosteloos opgehaald en vervangen.
4. Uitgebreide Garantie (na registratie bij fabrikant)
Bij sommige merken kunt u extra garantie verkrijgen door het product binnen 30 dagen na aankoop te registreren op de website van de fabrikant.
- Silverline: Diverse garantieperiodes, verlenging na registratie.
- Stanley: Standaard 2 jaar, verlengd naar 3 jaar na registratie.
- DeWalt: Standaard 1 jaar, verlengd naar 3 jaar na registratie.
- Gardena: Standaard 2 jaar, verlengd tot 5-25 jaar afhankelijk van het product.
- Einhell: Standaard 2 jaar, verlengd naar 3 jaar na registratie.
Bij problemen binnen de verlengde garantieperiode kunt u contact met ons opnemen.
5. Uitsluitingen van Garantie
Garantie vervalt bij:
- Ondeskundig gebruik
- Gebruik van consumentenproducten voor professionele doeleinden
- Pogingen tot reparatie door derden
- Breuk, bliksem-, water-, brand- of vochtschade
- Gebrek aan regelmatig onderhoud
6. Reparaties buiten Garantie
- Artikelen buiten de garantietermijn kunnen niet ter reparatie worden aangeboden.
- Op gerepareerde artikelen geldt een aanvullende garantietermijn van 3 maanden op de uitgevoerde reparatie.
Houd altijd het reparatiebewijs bij de hand.
Heeft u verdere vragen over garantie of service? Neem gerust contact met ons op. Onze klantenservice staat klaar om u te helpen!
HoukemaTools – Betrouwbaarheid, kwaliteit en service gegarandeerd.
Als u vragen heeft over het product wat u wilt bestellen en daar ook uitgebreide garantie op zit, informeer dit bij ons of kijk op de website van de Fabrikant. Indien u een garantie wilt aanmelden bij ons met een uitgebreide garantie, graag aan ons doorgeven uw bestelnummer + bevestiging Leverancier (Fabrikant) uitgebreide garantie.
Let op: (alleen bij garantievraag)
U dient te allen tijde een klachtenmelding of product fout eerst aan te geven aan onze Klantenservice. Dit kunt u d..m.v. het versturen een e-mail klantenservice of telefonisch binnen onze openingstijden naar +31(0)88 2044340. Na aanmelding van uw klacht, ontvangt u van onze serviceafdeling een procedurebeschrijving, die u nodig heeft om uw garantie artikel naar ons toe te sturen. Zonder deze procedurebeschrijving, wat tevens de bevestiging van uw garantieaanspraak is, kan het ter garantie aangeboden product niet in behandeling worden genomen. Na ontvangst van uw onder garantie retour gezonden artikel gaan wij binnen 5 dagen deze in behandeling nemen en ontvangt u van ons per e-mail de oplossing voor deze klacht en of garantieartikel. Op alle producten zijn minimaal de wettelijk garantie van toepassing. Het kan zijn dat er bij bepaalde producten een langere garantie wordt geboden, dit wordt altijd gecommuniceerd bij het desbetreffende product. De extra garantie geldt onverminderd de wettelijke rechten van de consument.
HoukemaTools is niet verplicht tot het verlenen van garantie indien er sprake is van ondeskundig gebruik, wanneer consumentenproducten worden gebruikt voor professionele doeleinden of gebreken die ontstaan zijn door demontage. Wanneer tijdens onderzoek blijkt dat geprobeerd is het product te herstellen door derden, is HoukemaTools-garantie uitgesloten. De onderzoekskosten zijn in dat geval voor uw rekening.